Godina je 2010. Philip je s obitelji na odmoru u planinskom selu Nesbyen u Norveškoj. Upravo je napustio posao računovođe i odlučio da se više nikada ne želi baviti poreznim prijavama. Njegov otac Cato upravo je obavijestio obitelj da razmišlja o prodaji obiteljske tvrtke Novaplan koju je s bratom osnovao 1992. godine. S grijanjem se bave dugi niz godina, ali što dalje?
Philip ima viziju da će zidne grijalice jednog dana postati neizostavan dio interijera u Norveškoj. Ali imati prašnjave i požutjele elemente koji vise na svježe obojanim zidovima domova s trendi dizajnom interijera? To stvarno ne ide. S obzirom na to koliko vremena i energije izdvajamo za uređenje i opremanje stana, ne bi li imalo smisla imati i estetska grijaća tijela?
Obitelj Bryn još uvijek uči o grijačima. Tijekom godina izgradili su veze i akumulirali stručnost u industriji – oboje je neophodno za uspjeh. No sin Philip i otac Cato ne žele biti posrednici drugim proizvođačima. Žele napraviti vlastite grijalice. No, može li mala obiteljska tvrtka uzdići grijalice od potrebnog, ali ne baš privlačnog, komada interijera do sofisticiranog, elegantnog proizvoda s dodanom vrijednošću?
Odjednom je budućnost jasna poput planinskog zraka u Nesbyenu. Philip i Cato odlučuju prihvatiti izazov.
Prve skice za grijalice nastale su jednog hladnog zimskog dana. Filip ima izniman smisao za dizajn i jasnu viziju. Pred očima mu se crtaju grijalice koje lebde i neprimjetno se stapaju sa zidom. One koje se mogu premještati po stanu i one sa zaobljenim kutovima i konveksnom stranom. I ni jedan duh ne čuje za prašnjave, obojene grijalice! Od sada vladaju crno-bijeli. Jednostavnost i elegancija.
Mill je već uveo na tržište grijač od stakla i čelika, a brojke su ohrabrujuće. Ali popularnost ovih grijača u Norveškoj nije iznenađenje za obitelj Bryn. Ne manje važno, jesen je kišovita, a zimi padne najmanje 30 cm snijega. Norvežani gotovo 90% vremena provode u zatvorenom prostoru i poznati su po domaćoj atmosferi koju nazivaju “hygge”. To je norveški izraz koji ilustrira karakterističan osjećaj lakoće i udobnosti ugodno toplog doma.
Iskustvo odrastanja u hladnoj i nemilosrdnoj klimi stoga nije suvišno u proizvodnji iznimno učinkovitih grijača. Proboj je bila prijenosna grijalica koju je Filip skicirao tog hladnog zimskog dana. Također se pokazalo kao dobra polazna točka za međunarodnu avanturu mlade tvrtke.
I ne samo domaći kupci, već i kupci diljem svijeta željni su sofisticirano dizajniranih grijača, ali na tom je polju inovacija na tržištu iznimno malo. Butik tvrtka iz Norveške tako je pronašla svoju nišu. Nakon dobivanja prestižne nagrade za dizajn Red Dot i preporuka u poznatim svjetskim novinama i časopisima, interes za grijače Mill raste.
Izrazit duh inovacije prožima Mill. Mala tvrtka pokušavala je udovoljiti sve većoj potražnji, ali s poplavom narudžbi iz cijelog svijeta – uključujući Japan, Koreju, SAD i Nizozemsku – morala je povećati broj zaposlenih. S vremenom se timu pridružila i Filipova supruga Ane, koja ne samo da je izuzetno posvećena radu s brendom i njegovim proizvodima, već zna kako postići zacrtane ciljeve. Danas tvrtka prima narudžbe iz Japana, Koreje, SAD-a, Nizozemske i još 20 zemalja.
Sve se vrti oko poslovanja i razvoja tvrtke. Obiteljska koliba u selu Nesbyen postala je mjesto za razgovore i razmjenu mišljenja između članova obitelji. Iz tih razgovora proizlaze nove inovativne ideje.
Ali estetika nije dovoljna, Mill proizvodi moraju biti i pametni. Jedinstveni, elegantni grijači obogaćeni su tehnički naprednim softverom lakim za korištenje. Potrošači imaju mogućnost upravljanja grijačima putem svog pametnog telefona – u pokretu ili kod kuće – pritom imaju potpunu kontrolu nad temperaturama u kući i potrošnjom električne energije. U samo nekoliko godina aplikacija Mill postala je najpopularnija aplikacija za kontrolu grijanja na Google Playu i App Storeu, prema mišljenju kupaca iz nordijskih zemalja.
Sada kada se ambiciozni planovi tvrtke ostvaruju, hoće li entuzijazam obitelji splasnuti? Ne, obitelj Bryn ne miruje. Pred njima je još puno posla, proizvode treba razvijati i usavršavati. Mill teži proizvodima kod kojih su estetski izgled i jednostavnost korištenja jednaki aspekti. Želi stvoriti dobro korisničko iskustvo i zauzeti vodeću poziciju na tržištu tehnike grijanja. Vodi se principom izrade elegantnih pametnih grijača koji su prijateljski nastrojeni prema džepu i okolišu, a svaki će dom pretvoriti u domaću i toplu luku. Za to je, međutim, potrebno biti inovativan i otvoren za promjene. Nema im odmora na vidiku.